Pages Navigation Menu

Sfaturi si beneficii pentru un somn linistit

Sfaturi si beneficii pentru un somn linistit

Multe persoane sufera de tulburari ale somnului care se manifesta fie prin imposibilitatea de a adormi, fie printr-un somn agitat.Un somn bun inseamna insa sanatate curata!

Un somn profund iti asigura mai multa energie pe timpul zilei, creste capacitatea de concentrare si intareste sistemul imunitar. Si pielea simte efectele benefice ale somnului, acesta fiind momentul in care este secretat colagenul si elastina.

Desigur, pe langa capacitatea de a face fata mai usor stresului, un somn odihnitor iti permite inclusiv sa-ti dezvolti viata sociala si relatiile cu cei din jur.

Lipsa unui somn linistit, in schimb, poate avea efecte puternice asupra organismului tau, dar si asupra randamentului pe care tu il dai in activitatile de zi cu zi.

Mai jos va vom prezenta cateva sfaturi foarte utile ca sa ai un somn linistit , ce sa eviti inainte de culcare .

 

  • Asigura-te ca dormitorul tau este un loc linistit

Pentru a avea un somn odihnitor, dormitorul este extrem de important. Incearca sa asociezi aceasta camera a casei numai cu somnul. In dormitor este indicat sa nu muncesti, sa nu te uiti la televizor sau sa folosesti computerul. De asemenea, zgomotul, lumina sau caldura in exces pot afecta in mod dramatic calitatea somnului. Indeparteaza toti acesti factori pentru a avea un somn linistit.

 

  • Asigură-te că este întuneric în cameră

Închide lumina de la veioză, trage jaluzelele sau draperiile. Cu cât eset mai întuneric, cu atât vei avea un somn mai liniştit.

 

  • Incearca sa adormi zilnic la aceleasi ore

Schimba putin modul in care dormi. Incearca sa adormi si sa te trezesti la aceleasi ore, in fiecare zi.

 

  • Reglează temperatura în cameră în aşa fel încât să nu-ţi fie frig, dar nici cald.

 

  • Limiteaza consumul de cofeina, alcool si tutun

Inainte de culcare evita sa consumi cafea sau alcool. De asemenea, incearca sa nu fumezi inainte de culcare sau in camera in care dormi.

 

  • Nu te culca cu burta plină! Dacă nu reuşeşti să mănânci cu câteva ore înainet de culcare, amână puţin ora de dormit.

 

  • Nu mai amana trezirea de dimineata

Evita sa mai apesi mereu butonul care amana alarma ceasului. In acest fel te vei trezi odihnita si nu vei fi morocanoasa de la prima ora. Incearca sa setezi alarma la ora care vrei sa te trezesti, astfel incat atunci cand suna ceasul sa te ridici imediat din pat. Aduna-ti vointa, ridica-te din pat si in scurta vreme te vei simti mai bine.

 

  • Evita stresul inainte de culcare

Inainte de culcare incearca sa te linistesti si sa bei un ceai cald. Evita sa adormi cu televizorul aprins.

 

  • Completează-ţi rezerva de fier consumând alimente cu un aport ridicat de fier pentru a te bucura o noapte odihnitoare. Alege cereale integrale, stridii, sparanghel, praz, pătrunjel, cartofi, varză, legume uscate, cireşe, carne roşie etc.

 

  • Incearca sa nu dormi in timpul zilei

Somnul din timpul zilei poate face ca somnul din timpul noptii sa fie extrem de dificil. Chiar daca esti foarte obosita nu trebuie sa dormi mai mult de 30 de minute.

 

  • Nu face sport seara! Sportul este un stimulent, deci nu trebuie făcut oricând şim ai ales înainte de somn. Fă exerciţiile fizice cu 4-5 ore înainte de a te culca.

 

  • Citeste Alege o carte interesanta, dar nu intr-atat de interesanta incat sa refuzi sa o lasi pe noptiera pentru a te culca. Opreste-te din citit atunci cand ti se face somn.

 

  • Asigura-te ca porti pijmale confortabile Îmbracă haine confortabile şi ai grijă ca şi lenjeria, perna şi salteaua să-ţi ofere confort maxim.

 

 

 

 

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>