Pages Navigation Menu

Scortisoara condimentul minune beneficii

Scortisoara condimentul minune beneficii

Scortisoara este unul dintre cele mai indragite condimente din lume. A inceput sa fie folosita pentru aromatizarea dulciurilor si mancarurilor exotice in urma cu 4000 de ani.
Este un condiment care vine din ramuri de copac salbatic, originare din Caraibe, America de Sud si Asia de Sud-Est. Exista doua tipuri de scortisoara: Cinnamomum verum, frecvent utilizata in lumea occidentala si cinnamomum aromaticum, care provine din sudul Chinei. Scortisoara are multiple beneficii pentru sanatate, dar exista anumite riscuri si masuri de precautie asociate cu aceasta. Beneficiile posibile pentru sanatate includ scaderea nivelului de zahar din sange la diabetici, oprirea avansului sclerozei multiple si reducerea efectelor negative ale meselor bogate in grasimi.

1. Previne diabetul si bolile cardiace
Studiile arata ca scortisoara are un efect benefic asupra glucozei din sange si poate contribui la prevenirea bolilor de inima si a diabetului de tip 2. Un gram de scortisoara consumat zilnic, pe parcursul a 40 de zile, contribuie la scaderea nivelului de colesterol rau, ceea ce inseamna ca inima ta va fi protejata de afectiuni precum infarctul miocardic sau accidentul vascular cerebral.

2. Accelereaza metabolismul
Cu un gust usor astringent, dar dulceag, scortisoara este un condiment excelent daca iti doresti sa slabesti. Specialistii spun ca jumatate de lingurita de scortisoara adaugata in mancare contribuie la accelerarea metabolismului si la arderea mai rapida a celulelor adipoase.

Scortisoara iti confera rapid o senzatie de satietate si reduce pofta de mancare, ceea ce inseamna ca nu vei mai fi tentata sa consumi tot felul de gustari nesanatoase.
Nutritionistii spun ca, daca vrei sa slabesti, trebuie sa reduci considerabil cantitatea de zahar pe care o consumi zilnic. Scortisoara este un inlocuitor perfect pentru zahar. O poti presara peste prajituri, in orezul cu lapte, peste tarte si placinte, in cafea sau chiar in anumite feluri de mancare.

3. Imbunatateste functia cognitiva
Consumata cu moderatie, dar constant, scortisoara actioneaza ca un stimulent pentru creier si imbunatateste memoria si puterea de concentrare. Unii experti spun ca pentru imbunatatirea functiei cognitive este suficient sa mirosi scortisoara.

4. Previne cancerul
Scortisoara inhiba actiunea unor enzime care contribuie la inmultirea celulelor si poate preveni dezvoltarea celulelor canceroase de leucemie sau limfom. Chiar si cancerul de colon poate fi prevenit cu ajutorul scortisoarei, datorita continutului de calciu si fibre. Acesti nutrienti din scortisoara dizolva sarurile biliare care se depun pe colon.

5. Elimina respiratia urat mirositoare
Respiratia urat mirositoare poate fi anihilata cu ajutorul scortisoarei. Studiile arata ca acest condiment minune contine anumite substante care distrug bacteriile din cavitatea bucala.

6. Iti revigoreaza organismul
Te simti obosita si lipsita de energie? Adauga scortisoara in bauturile tale preferate (nu sucuri acidulate) si peste prajituri pentru a-ti revigora organismul. Scortisoara contribuie la intarirea sistemului imunitar si are chiar si proprietati antiaging.

7. Te scapa de migrene
Scortisoara este un remediu natural in cazul in care te confrunti cu dureri de cap minore sau cu migrene.

8. Digestie
Scortisoara este eficienta in tratarea indigestiei, a greturilor, vomei, durerilor de stomac, diareei si flatulentei. Elimina gazul in exces din stomac si intestine, inlatura aciditatea, ucide patogenii si actioneaza ca diuretic pentru a opri diareea. Amelioreaza sindromul intestinului iritabil, reduce greturile matinale si este considerata un tonic digestiv.

9. Menstruatia
Scortisoara s-a dovedit ca amelioreaza disconfortul si crampele menstruale.

10. Alaptat
Un consum regulat de scortisoara dupa nastere intarzie menstruatia, mai ales in combinatie cu alaptatul. Sunt persoane care cred ca scortisoara imbunatateste calitatea laptelui matern.

11. Masaj
Scortisoara este o substanta antiinflamatorie care, in combinatie cu un ulei purtator pentru masaj sau consumata ca atare , poate reduce si calma rigiditatea muschilor si a articulatiilor.

Este bine sa retii ca scortisoara nu trebuie consumata in cantitati mari, deoarece poate deveni toxica pentru ficat din cauza cumarinei pe care o contine. Daca ai dezechilibre hormonale, adreseaza-te unui medic inainte de a consuma scortisoara, intrucat mirodenia poate afecta nivelul de estrogen. Si daca esti insarcinata este bine sa consulti un medic inainte de a consuma scortisoara.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>