Pages Navigation Menu

Exercitiile cardio indicatii si beneficii

Exercitiile cardio indicatii si beneficii

Probabil si tu ai tot auzit de exercitiile cardio si de efectele lor benefice asupra sanatatii inimii, celulitei si excesului ponderal.

Insa stii exact in ce constrau ele si ce le face atat de deosebite?

Exercitiile cardio sunt acelea care antreneaza marea majoritate a muschilor coprului pe o perioada mai lunga de timp, astfel incat sistemul cardiovascular sa fie antrenat si stimulat.

Antrenamentele cardio iti pun rezistenta la incercare, timp in care contribuie si la ameliorarea capacitatilor cardio-vasculare si cardio-respiratorii, totul cu un consum caloric semnificativ.

 

Indicatiile exercitiilor cardio

Practic aceste exercitii sunt indicate tuturor persoanelor care sunt apte sa faca sport, mai exact toate acele persoane care nu prezinta interdictie medicala pentru efort fizic moderat.

 

Beneficiile exercitiilor cardio

Aceste exercitii nu doar stimuleaza sistemul cardiovascular, dar prezinta si alte beneficii deloc de neglijat:

  • combate anemia pentru ca stimuleaza organismul sa creasca putin cantitatea de sange din corp (stimuleaza maduva hematopoetica);
  • creste activitatea sistemului imunitar;
  • intaresc articulatiile si previn artoza;
  • scad incidenta cancerelor prin imbunatatirea oxigenarii si nutritiei celulare;
  • mentin tineretea sau chiar intineresc cu cativa ani persoana care practica exercitiile cardio;
  • elimina cu succes stresul – dupa o jumatate de ora de exercitii cardio va veti simti psihic, dar si fizic mult mai bine;
  • slabesc cel mai rapid dintre toate tipurile de exercitii fizice;
  • reduc colesterolul;
  • imbunatatesc memoria si atentia;
  • reduc durerile menstruale;

Va prezentam mai jos cele mai indicate exercitii cardio

1. Joggingul

Alergarea este una din cele mai bune exercitii cardio pe care le poti face. Nu necesita un echipament special si poate fi practicat in orice loc. Datorita miscarii continue, arzi multe calorii si iti intaresti musculatura inimii.
La capitolul dezavantaje, trebuie sa ai o incaltaminte speciala care sa iti protejeze articulatiile si trebuie sa il practici treptat, pentru a putea face fata unei ore intregi.

  • Face inima mai puternica, creste capacitatea circulatiei sangelui si imbunatateste sistemului respirator.
  • Accelereaza sistemul digestiv si va ajuta sa scapati de problemele digestive.
  • Contracareaza depresia.
  • Creste capacitatea de lucru si duce spre o viata activa.
  • Va ajuta sa ardeti grasimi si, prin urmare, sa scadeti in greutate.
  • Daca aveti apetitul scazut, jogging-ul va imbunatateste pofta de mincare.
  • Intareste muschii picioarelor, soldurilor si spatelui. Cu toate acestea masa musculara nu va creste foarte mult de la jogging.
  • Va ajuta sa dormiti mai bine.

jogging

 

2. Bicicleta

Indiferent daca alegeti bicicleta de teren sau una de camera, tot va veti bucura de un exercitiu cardio simplu. Este adevarat ca bicicleta de teren este mai indicata pentru ca va solicita si alte grupe musculare pentru echilibru, dar totodata nu toata lumea stie sa mearga pe bicicleta.

In tot cazul, daca alegeti bicicleta de camera se recomanda sa incepeti prin 5 minute de bicicleta la viteza/rezistenta mica, apoi sa cresteti treptele de viteza din minut in minut pana la cea maxima pe care o suportati. Este indicat sa practicati jumatate de ora de bicicleta minim.

  • Creste toleranta la efort;
  • Ajuta la scaderea in greutate;
  • Scade valorile tensiunii arteriale;
  • Reduce nivelul LDL-colesterolului (colesterolul „rau”) din sange, crescandu-l pe cel „bun”;
  • Scade insulino-rezistenta.

bicicleta

 

3. Aerobicul

Exercitiile aerobice te ajuta sa iti lucrezi mai multe grupe de muschi si sa iti imbunatatesti calitatea respiratiei si ritmul cardiac. Aerobicul iti face inima mai puternica si mai rezistenta, datorita mentinerii ritmului alert pe toata durata exercitiului. In plus, aerobicul te ajuta sa pierzi din greutate, sa-ti intaresti sistemul imunitar si iti imbunatateste toate functiile corpului.

Alegeti un playlist cu muzica ritmata, antrenanta, pe care urmeaza sa faceti un program cardio de exercitii in gelul celor de aerobic. Pentru ca este greu sa explicam in scris toate aceste exercitii, va exemplificam mai jos cu un video de exercitii cardio.

  • dezvoltarea si pastrarea unei conditii fizice corespunzatoare
  • scade riscul aparitiei unor boli grave, ca si boala coronariana (cardiopatia ischemica), prin scaderea nivelului colesterolului (care favorizeaza ateroscleroza coronariana)
  • creste forta musculara si intareste sistemul osos (scade riscul aparitiei osteoporozei si al fracturilor secundare, amelioreaza simptomele unor boli reumatismale degenerative ca si artrozele)
  • cresc buna dispozitie, prin eliberarea in sange a unor substante chimice sintetizate la nivelul creierului, numite endorfine
  • imbunatateste circulatia periferica (mai ales in randul persoanelor care au insuficienta ciculatorie cronica)
  • ajuta la pastrarea unei greutati corporale corespunzatoare
  • previne diabetul zaharat
  • scade riscul aparitiei hipertensiunii arteriale si chiar combat hipertensiunea in randul persoanelor care deja au dezvoltat aceasta afectiune
  • combate stresul emotional si cotidian si, de asemenea, ajuta la tratarea depresiei (sportul este unul dintre antidepresivele nemedicamentoase cel mai frecvent recomandate in combaterea stresului si depresiei).

aerobic

 

4. Saritul corzii

Saritul corzii reprezint un bun exercitiu cardio atata vreme cat variati tipurile de sarituri si nu va oprti deloc pentru minim 5 minute de sarituri continue. Este indicat sa purtati adidasi cu talpa inalta si moale si sa incercati sa practicati aceste exercitii pe o suprafata moale.

  • îmbunătăţeşte coordonarea, agilitatea, viteza, rezistenţa
  • întăreşte musculatura cardiacă
  • creşte capacitatea pulmonară
  • întăreşte oasele
  • corectează deficienţele posturale
  • dezvoltă creieraşul (îmbunătăţeşte perseverenţa, concentrarea, memoria)
  • Într-o oră de sărit coarda arzi aproximativ 1000 de calorii. Numărul caloriilor arse depinde de intensitatea antrenamentului, de greutatea corporală şi de nivelul fitness-ului. Cu cât eşti mai gras şi mai neantrenat, cu atât vei arde mai multe calorii

sarit coarda

 

5. Inotul

Inotul este o activitate care iti va aduce o multitudine de beneficii, de la cele fizice pana la cele mentale si sociale. Inotul iti ofera un excelent antrenament cardiovascular si de asemenea iti tonifica musculatura, te ajuta sa slabesti si iti fortifica plamanii. Daca vei intelege cu adevarat beneficiile inotului si il vei practica, iti vei imbunatati cu adevarat viata.

  • In timpul inotului iti folosesti majoritatea grupelor musculare si de asemenea iti soliciti la maxim inima si plamanii,
  • Creste forta si rezistenta musculara, se imbunatateste postura si creste flexibilitatea,
  • Este folositor in special pentru persoanele obeze, gravide si de asemenea pentru cei cu probleme articulare si ale spatelui,
  • Inotul este un sport excelent pentru persoane de toate varstele si nivelele profesionale,
  • Nu exercita presiune asupra articulatiilor, precum alergatul, aerobicul sau ridicatul greutatilor,
  • Te ajuta sa mai dai jos din kilograme, cu conditia sa tii si o dieta corespunzatoare.

Ryan Lochte

 

 

Un comentariu

  1. Sotul meu sufera de o boala cardio-vasculara de 1 an si jumatate.Dupa toate investigatiile,respecta cu strictete tratamentul,recomandat de medic.si a incetat si serviciul.fara pic de efort.Poate s-a folosesca bicileta de camera cel putin 5 minute pe zi?in zilele reci nu are voie s-a ia contact cu aerul rece pt ca treb s-a faca 30 minute miscare.dar si vara cind e cald iar nu e bine. ce sfat imi puteti da?multumesc.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>