Pages Navigation Menu

Cum sa ne refacem dupa sala?

Cum sa ne refacem dupa sala?

6 sfaturi asupra modului în care trebuie să ne protejăm musculatura după efortul depus la sală. 

Şi asta nu doar pentru a atenua durerile, dar şi pentru a reface fibrele afectate de exerciţiile efectuate în forţă.

  • Evită eforturile intense care accentuează durerea şi aşteaptă ca durerea să dispară în totalitate înainte de a reveni la antrenamentele solicitante.
  • Poţi executa exerciţii uşoare de stretching pentru zonele afectate sau poţi masa uşor muşchii care dor (eventual cu puţină gheaţă învelită într-o batistă).
  • Ia vitamina C sau medicamente antiinflamatorii nesteroidiene (de exemplu aspirină sau Ibuprofen) care nu grăbesc refacerea, dar reduc temporar durerea.
  • Asigură-te că bei apă în cantităţi corespunzătoare, consumă mulţi carbohidraţi şi puţine grăsimi pentru a furniza muşchilor combustibilul necesar.
  • Odihneşte-te! Dormi cel puţin 8 ore pe noapte şi chiar mai mult în zilele cu antrenament. Dacă poţi, dormi şi după-amiaza, chiar şi 30 de minute pot avea un efect benefic în procesul de refacere.
  • Nu în ultimul rând, urmează regula celor 10 procente. Când începi o nouă activitate fizică, creşte durata şi intensitatea exerciţiilor cu maximum 10% pe săptămână

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>