Pages Navigation Menu

Cateva sfaturi si beneficii ale joggingului pentru incepatori

Cateva sfaturi si beneficii ale joggingului pentru incepatori

Ce este joggingul? Ne ajuta el sa ne pastram in forma? Sfaturi si beneficii

Alergare este o forma de exercitiu care ajuta la crestere, la arderea caloriilor si pastrarea unei inimi sanatoase. Consiliul american in exercitii, ACE, a estimat ca o persoana cu o greutate de 72 kg poate arde 12-13 calorii daca alearga cu o viteza de
9 km pe ora. Rata de ardere a caloriilor variaza in functie de greutatea fiecaruia.

Joggingul ar putea avea urmari neplacute asupra incepatorilor, care se solicita foarte mult inca din primele sedinte si nu isi controleaza atent respiratia si ritmul in care alearga.

Joggingul de intretinere actioneaza asupra activitatii cardiovasculare, circulatiei sangelui in organism si elibereaza stresul si tensiunea musculara.

Tendinta tuturor incepatorilor joggingului de intretinere este de a alerga repede si pe distante mari. Sfatul specialistului este sa optam pentru sedintele scurte la inceput, pe distante mici, parcurse relaxat, fara sa fortam muschii gambelor.

Echipamentul este important

Alegerea pantofilor pentru alergat este foarte importanta. Pantofii trebuie sa aiba o talpa moale, usoara cu protectie in special pentru glezne,pantalonii scurti, iar sosetele scurte, din bumbac, pentru a nu irita piciorul din cauza transpiratiei.

Nivelul apei din organismul celui care face jogging de intretinere scade treptat, tocmai de aceea o sticla de apa nu trebuie sa lipseasca din trusa de sport, pentru o hidratare permanenta.

Si alimentatia este foarte importanta pentru cei care fac jogging. Specialistii recomanda ca prima masa sa se ia dupa o ora de la incheierea sedinteide sport.

Pentru orice tip de accident, cuburile de gheata sunt ideale pentru eliberarea durerilor sau umflaturilor.
Beneficiile joggingului

Joggingul ajuta la arderea caloriilor mai bine decat mersul si mareste consumul de oxigen. Circulatia sangelui creste in acelasi timp cu bataile inimii. Dupa cateva antrenamente vei incepe sa vezi schimbarile. Nu te vor mai uimi bataile puternice ale inimii care cresc ca intensitate. Deasemenea joggingul tonifica muschii. Este unul dintre cele mai bune exercitii pentru cei cu probleme de greutate. Din cauza impactului se topesc, in special, grasimile din zona coapselor, soldurilor si a
abdomenului. Rotirile din sold in timpul alergarii ajuta la tonifierea muschilor taliei.

Cateva sfaturi pentru o alergare mai buna:

  • Consultarea doctorului inainte de a incepe este importanta, daca esti o persoana supraponderala.
  • Renunta la fumat, daca este cazul. Fumatorii se extenueaza repede si pot avea palpitatii.
  • Achizitioneaza-ti o buna pereche de pantofi pentru alergat.
  • Evita alergarea pe teren deluros pentru a preveni accidentele.
  • Foloseste pasi mari si fermi.
  • Evita balansul in alergare.
  • Alege un loc potrivit pentru alergat.
  • Incepe usor, urmand sa maresti intensitatea vitezei.
  • Poarta un walkman cu tine. Muzica te ajuta sa te relaxezi.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>