Pages Navigation Menu

Beneficiile Saunei

Beneficiile Saunei

BENEFICIILE SAUNEI

Sauna este recomandată pentru efectele ei benefice asupra corpului, întrucât organismul nu pierde doar apă, ci și 20 la sută din grăsimi. În plus, te scapă și de stres, îți fortifică organismul, îți mărește capacitatea de concentrare, curăță porii în profunzime și estompează porțiunile “atacate” de celulită.

Caldura crește ritmul cardiac și al metabolismului în același timp, lucru ce ajută la arderea caloriilor. De asemenea, sauna are efecte benefice și asupra pielii, pentru că ajută la eliminarea particulelor de praf absorbite de porii noștri, cât și la exfoliere.

Sauna este inclusă în primele cinci metode de detoxifiere, fiind frecvent recomandată de medici. Căldura determină transpirația abundentă și, totodată, deschide porii pentru eliminarea reziduurilor din corp.

În primul rând trebuie să rețineți că sunt mai multe tipuri de saună: baia turceasca – tip pe care noi nu îl producem, Domo Wellness Romania, sauna cu infraroșu și sauna uscată sau finlandeză. Întrucât sauna uscată este cea mai des răspândiă la noi în țară și pentru ca acesta este principalul tip pe care îl producem, le vom trata pe ultimele două, infrasauna și sauna finlandeză.

Infrasauna
Este o sauna într-o incintă de lemn, încălzită electric. Sauna cu infraroțu are avantajul unei umidități scăzute și a unei temperaturi nu foarte ridicate (aproximativ 65°C). Este recomandată persoanelor cu afectiuni reumatice.

Sauna uscată (finlandeza)
Este o saună realizată într-o incintă de lemn, încălzită electric cu ajutorul rocilor vulcanice. Sauna uscată are o umiditate de aproximativ 10% și o temperatura de 85° – 90°C, efectul fiind simțit după primele 5 minute de utilizare printr-o transpirație puternică. Transpirația este un proces natural și vital din punct de vedere al sănătății. Datorită încălzirii corpului, organismul încearcă să-și mențină temperatura constantă, răcindu-se prin transpirație. În lichidele secretate de către glandele sudoripare se regăsesc săruri minerale, substanțe reziduale de metabolism și toxine acumulate în organism. Aceste glande secretă și o proteină bactericidă (dermicidină), care acționeză ca un antibacterian și limitează dezvoltarea florei bacteriene cutanate ,care pot da naștere infecțiilor ale pielii, cum ar fi acneea.

 

sauna

 

BENEFICII:

Sauna uscată sau finlandeză are cel putin 1000 de ani de istorie în spate. Cu toate acestea, încă puține persoane știu când este bine să faci saună, de câte ori pe saptamană și, mai ales, cât timp este ideal să petreci în aburi. In continuare vom incerca sa raspundem la aceste întrebări, dar și să vedem care ar fi principalele beneficii pentru sănătate.

Întărirea sistemului imunitar și prevenirea răcelilor

Datorită căldurii sale și a umidității din aer, sauna uscată are menirea de a facilita unele procese din organism, cum ar fi sinteza de anticorpi, distrugerea bacteriilor și virusurilor atât de la nivelul pielii, cât și respiratoriu, căci microorganismele patogene nu rezistă la temperaturile la care ne expunem în timpul saunei. Astfel îti vei putea întări sistemul imunitar, prevenind în primul rând răcelile, fără a lua medicamente sau alte tratamente.

Sauna este echivalentă exercițiilor cardio
În timpul saunei, organismul suferă modificări ale sistemului cardio-respirator echivalente cu cele din timpul exercițiilor cardio – susțin medicii în urma unor studii. Sauna mărește ritmul inimii, dilată arterele, scade tensiunea, deschide capilarele din zonele închise, vascularizând țesuturile organismului. Datorită căldurii degajate, ritmul inimii tale se va accelera, dilatând vasele de sânge, ceea ce duce la o îmbunătățire vizibilă a circulației sangvine. Tot în aceste condiții are loc și accelerarea metabolismului. Ideea este că atunci când ești la saună, organismul tău reacționează ca atunci când ai face exerciții cardio!

Efectele asupra pielii
De asemenea, sauna oxigenează trupul, vascularizează toată suprafața pielii, întinerind-o, catifelând-o, stimulează creșterea părului și îi previne căderea, accelerează creșterea unghiilor și totodată menține pielea hidratată. Totodată, sauna ajută la eliminarea particulelor de praf absorbite de porii noștri, cât și la descuamarea celulelor moarte ale pielii, care se vor exfolia mult mai usor.

Principalele beneficii ale saunei ar fi:
– relaxează mușchii, alină durerile artritei;
– crește rezistența organismului la infecții;
– accelerează circuitul sanguin;
– detoxifică organismul și revitalizează pielea;
– îmbunătățește funcțiile respiratorii;
– crește buna dispoziție.

Înainte de a ne duce la saună, cu cel putin o ora sau chiar doua, nu este recomandat să consumăm alimente. După ședința de saună ne putem potoli setea cu apă minerală sau suc de fructe. În cazul în care ni se face foame, putem consuma legume, carne slabă sau iaurturi fără grăsimi. Înainte de saună trebuie să faceți un duș cu un gel sau un săpun degresant pentru ca pielea să poată elibera mai ușor toxinele. Un lucru foarte important de știut este acela că trebuie să evitați hidratarea între două ședințe de saună întrucât acestea ar împiedica efectul de detoxifiere.

Pentru a obține rezultate, o ședință de saună ar trebui să dureze aproximativ 15 minute. Indiferent dacă este uscată sau umedă, sauna ar trebui să cuprindă trei etape: una de încălzire, una de răcire și cea de-a treia, de repaus. După faza de răcire, se recomandă un duș cu apă călduță. Repausul se face într-o cameră învecinată, la o temperatură normală.

Indicații și Contraindicații
Sauna sau baia de transpirație are o multitudine de beneficii și, de aceea, se recomandă oricarei persoane care nu are probleme serioase de sănătate. Nu au voie să meargă la saună persoanele bolnave de cancer, cele cu boli cronice și circulatorii grave, precum și cele cu afecțiuni renale și hepatice. Sauna este contraindicată și gravidelor. În schimb, pot merge la saună persoanele care urmaresc o îmbunătățire a metabolismului sau cele care doresc o stimulare a axului endocrin. De asemenea, sauna poate provoaca vasodilatație arterială prin îmbunătățirea irigării și oxigenării celulare. S-a mai observat că ușurează expectorația în cazul persoanelor care suferă de bronșită simplă sau astmatiformă ori de sinuzită. De asemenea, sauna este renumită și pentru faptul că ajută la eliminarea toxinelor din corp.

  • Nu intarți în saună purtând materiale sintetice, sticle de plastic deoarece temperatura ridicată va scoate chimicale din plastic care va fi inhalat sau absorbit de pielea dumneavoastră.
  • Nu consumați lichide sau alimente înainte și în timpul saunei.
  • Nu beți apă minim 30 de minute înainte și 30 de minute după saună.
  • Sauna poate duce la creșterea tensiunii, dacă nu ești atent și rămâi mai mult decât crede corpul tău că este necesar. Prin urmare, fii atent și mergi pe principiul că este de preferat să stai mai putin, decat să stai prea mult. Cel puțin în primele 10 ședințe.
  • Sauna practicată în exces poate usca atât pielea, cât și părul. Pentru a preveni uscarea părului, acesta poate fi acoperit cu un prosop. În ceea ce privește pielea, este bine să utilizezi o cremă hidratantă imediat după saună și să nu faci mai mult de 2-3 ședințe pe săptămână.
  • Sauna nu este recomandată persoanelor care au probleme cu inima sau suferă de cancer, celor care au boli transmisibile și femeilor însărcinate.

Înainte de a păși în saună ai avea nevoie de:
• un prosop cât mai pufos și preferabil de dimensiune cel puțin medie, astfel încât să te poți acoperi cu el sau, cel puțin, să poți sta așezat/ă pe el;
• un prosop micuț pe care să ți-l înfășori în jurul capului, pentru a-ți proteja părul;
• o pereche de papuci care să te aștepte în fața saunei, pentru când vei ieși (papucii este ideal să fie, de asemenea, cât mai puțin sintetici).

 

Info. www.sauna.ro

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>